Nyt on entistä helpompaa tunnistaa Suomen suurimman sipulinviljelijän tuotteet kaupan hyllyiltä!

Vehviläisen uusitut etiketit otetaan käyttöön syksyllä 2011. Sipulinnosto on aloitettu ja niin sanottua peltokuivaa sipulia saadaan kauppoihin ensi viikon alussa.

Uudet etiketit ovat desingiltaan paitsi selkeitä ja tyylikkäitä, myös hyvin informatiivisia. Etiketeistä kuluttaja voi tuotteen nimen lisäksi löytää helposti muun muassa valmistajan tiedot, tuotteen ravintosisällön ja ohjeen pakkauksen kierrättämisestä. Vehviläisen tuotteille on myönnetty Sydänmerkki, joka ohjaa kuluttajaa valitsemaan sydämen kannalta parempia vaihtoehtoja ruokavalioonsa. Sydänmerkkiä käytettäessä on tuotteen tarkka ravintosisältö esitettävä pakkauksessa ja uusissa etiketeistä se löytyykin kätevästi niin sanotusta etiketin kaulaosasta.  Kotimaisen tuotteen tunnuksena kaikissa etiketeissä on Kotimaiset Kasvikset Ry:n myöntämä Puhtaasti Kotimainen Sirkkalehtimerkki. Luomusipulin etiketissä on lisäksi EU alueella käytettävä uusi luomumerkki, joka on tullut käyttöön 1.7.2010 tutun aurinkomerkin tilalle. Uuden lehtimerkin yhteydessä on lisäksi ilmoitettu valvovan viranomaisen tunnusnumero ja tuotteen raaka-aineen alkuperä.

Tuoteperheestä löytyy oma etikettinsä niin kelta-, puna-, kuin luomusipulillekin. Etikettien takapuolella on ravintosisällön ja kierrätysohjeiden lisäksi tyhjää tilaa, johon pakkaukone tulostaa eräkohtaiset pakkaustiedot; pakkauskoon, sipulin kokoluokan, laatuluokan ja erätunnuksen.

Etikettien graafisen ulkoasun suunnittelusta on yhteistyössä Vehviläisten oman suunnittelutiimin kanssa vastannut palkittu Kuopiolainen valokuvaamo Alias Studiot Oy ja Antti Karppinen.